Warsztat będzie odpowiedzią na pytanie czym jest poziom pre-ekspresywny w pracy tancerza i choreografa i dlaczego jest tak ważny w procesie kreacji spektakli tanecznych.
Czerpać będzie z dokonań takich twórców teatru jak Eugenio Barba, czy Jerzy Grotowski zaanektowanych do procesu twórczego Eryka Makohona. Jednocześnie będzie przybliżać język komunikacji scenicznej, niezależny od teatralnej kultury, geograficznej proweniencji – uniwersalny dla większości technik scenicznych.
Warsztat podsunie odpowiedzi na pytania, jak używać procesu „poszerzenia”, czym jest „ciało-umysł w życiu”, jak stymulować sceniczne bios, czym jest sceniczna organiczność i w końcu, jak sprawić by performer poprzez ruch i obecność sceniczną oddziaływał na percepcję widza zanim jeszcze zacznie wyrażać, opowiadać czy budować znaczenia. Proponowany cykl wyposaży uczestników w konkretne narzędzia, umożliwiające przekształcenie działania na scenie w energię poza-codzienną.
Warsztat kierowany jest zarówno do tancerzy, pedagogów jak i choreografów reżyserów czy wszystkich którym bliskie są zagadnienia performatyki.
Jego celem jest przybliżenie metod pracy scenicznej i twórczej, w której głównymi narzędziami są obecne ciało i umysł.