POWSTAŁ BURŚTYN PRZYCIEMNIOŁY, ZAMGLONY, ZACHMURZONY
Sławomir Juszczak - (1996) tancerz, fizjoterapeuta. Absolwent kierunku Taniec (specjalność: aktor teatru tańca) Zakładu Tańca na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Absolwent krakowskiej AWF na kierunku fizjoterapia.
We własnych poszukiwaniach twórczych inspiruje się systemami ciała według podejścia Body-Mind Centering oraz polską techniką tańca współczesnego Jacka Łumińskiego. Badania nad ekspresją układu szkieletowego w tańcu współczesnym zapoczątkował w ramach rezydencji twórczej w Białymstoku (Przestrzenie Sztuki 2022). Na bazie wypracowanej metody zrealizował pracę eksploracyjną „boneXposed”, pokazywaną na międzynarodowych festiwalach: DO Festival w Gdańsku (lipiec 2023) i Zukunft Tanzt we Frankfurcie nad Menem (sierpień 2023), [Sic!]Saute (wrzesień 2023), Cyrkulacje we Wrocławiu (maj 2024. W 2023 roku współtworzył projekt „the 116 images that nasa wants to show aliens” (Przestrzenie Sztuki Katowice 2023). Jego solo „root(re)integration”, bazujące na upamiętnianiu przodków, zostało zakwalifikowane do finału konkursu „3…2…1…Taniec!” w ramach Krakowskiego Festiwalu Tańca 2023r. Pod opieką Briana Michaelsa zrealizował kontynuację tego solo – „Memorelizing” oraz rozszerzył motyw upamiętniania – „Tu jest dziadziu” (Zakład Tańca 2023-24). Współpracował z Krakowskim Teatrem Tańca jako tancerz i nauczyciel tańca współczesnego (2023-24). Występował w spektaklach: „Czuły” w chor. Anny Nowak (2024), „Be Water My Friend” w chor. Wen Xudong (2024), „Treatise” w chor. Milana Tomasika (2024), „Wytańczyć Malewicza” w reż. Filipa Jaśkiewicza i chor. Julii Lewandowskiej (2023), „Modern Baroque” w chor. Moniki Witkowskiej (2023), „Translacje” w chor. Eryka Makohona (2023), „Matryca” w chor. Michała Przybyły (2023), „Bóbzmaszyny” w chor. Bartłomieja Mieszczaka (2023), „Acis&Galatea” w reż. Aleksandry Dziurosz i chor. Janusza Skubaczkowskiego (2022).
Urszula Grzeszczuk - absolwentka XXX Liceum Ogólnokształcącego im. św. brata Adama Alberta Chmielowskiego w Krakowie (klasa o profilu taneczno-teatralnym). Od października 2022 r. studentka Zakładu Tańca na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W 2023 brała udział w tworzeniu cyklu wykładów performatywnych “O tańcu współczesnym” w reżyserii Agnieszki Bednarz-Tyran i Katarzyny Borzy. W 2024 stworzyła własny wykład performatywny “Jak używać dłoni, żeby nie używać słów” prezentowany m.in. w Krakowskim Teatrze Tańca. W sierpniu 2024 r. odbyła rezydencję choreograficzną w Kieleckim Teatrze Tańca w ramach programu Przestrzenie Sztuki Taniec - Kielce. Od września 2023 tancerka grupy Atelie Dance Group, z którą występuje w międzynarodowych projektach. Występowała w spektaklach: “Morze łez” chor. Janusz Skubaczkowski (2024), “Zefir” chor. Sebastian Wiertelak (2024), “Kontinuum” reż. Anetta Pasternak (2024), “Ze snu wyłowię złoty płaszcz (imponderabilia z podwórka)” chor. Łukasz Zgórka (2023, Przestrzenie Sztuki Katowice), “Bezdom” Katarzyna Żurawska (2023), “Ze snu wyłowię złoty płaszcz (krawędź zwątpienia przekroczysz w jego blasku)” chor. Łukasz Zgórka (2023), “Dalcroz’e Virtual Meet-Up Classes, Plastiqe Animee” chor. Anetta Pasternak (2023), “POłączONE” chor. Sebastian Szul (2022), “Saligia” chor. Maja Longawa (2022), “Horyzont zdarzeń” chor. Karol Miękina (2022), “Mikrobiota” chor. Masha Handzel (2021).