Dawne Tańce Europejskie

 

Serdecznie zapraszamy na warsztaty w Łomży i Sejnach z Tatianą Asmołkova w ramach projektu "Taniec! Na szczęście!"

 

O PROJEKCIE

Podczas warsztatu uczestnicy poznają w teorii i praktyce dawne tańce europejskie z epoki późnego średniowiecza i renesansu. Na podstawie zapisów ze zbiorów Johna Playforda i innych źródeł, po omówieniu historii i praktyki tańca, grupa nauczy się choreografii z tych okresów.

Taniec od zawsze pełnił funkcję integracyjną, sprzyjając nawiązywaniu relacji. Jest to również okazja do ruchu dla uczestników. Proste kroki i układy choreograficzne tańców dawnych zapewniają dobrą zabawę dla wszystkich, bez względu na wiek, płeć i poziom przygotowania tanecznego.

Uzupełnienie zajęć o ciekawe historie i materiały z zakresu historii strojów oraz tradycji tanecznej sprawi, że choreografie dłużej pozostaną w pamięci uczestników. Podczas zajęć korzystamy z nagrań muzycznych w wykonaniu zespołów muzyki dawnej.

Miejsce i czas

  • Łomża -Miejski Dom Kultury - Dom Środowisk Twórczych w Łomży

11 października

    • godz.  16.00 - grupa młodsza (dzieci w wieku do 8 lat)
    • godz.  17.15  - grupa starsza (dzieci w wieku powyżej 8 lat)

 

  • Sejny -Biała Synagoga w Sejnach

12 października

    • godz. 17:oo- grupa: dorośli

ZAPISY

Zapraszamy do zapisów korzystając z formularzy zapisów poniżej.

*Zapisy na warsztaty równoznaczne są z akceptacją REGULAMINU

O PROWADZĄCEJ

Przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku 5 lat. Pochodzi z Sankt-Petersburga. W wieku 10 lat los sprawił,
że trafiła do prężnie działającego zespołu tańca, korzystającego ze wszystkich istniejących na ten czas
technik i współpracującego z wybitnymi rosyjskimi choreografami. Pozostała w zespole 15 lat. Już tam
rozpoczęła praktykę instruktora, studiując równocześnie w College Kultury i Sztuki na wydziałach
pedagogiki tańca i reżyserii (dyplom pedagoga tańca). Przez 5 lat kierowała założonym przez siebie
Teatrem Mody i Tańca Liceum Kultury tradycyjnej. Współpracowała jako tancerka również z grupą tańca
estradowego „Wenecja"(Rosja) i Cirkus Krone Balet (Niemcy).
W międzyczasie ukończyła Sankt-Petersburską Państwowa Akademie Kultury (dyplom choreografa)
gdzie po ukończeniu pracowała jako wykładowca tańca historycznego i Katedrę Teorii i Historii Sztuki
Akademii Baletu Rosyjskiego im. A. J. Waganowej (dyplom krytyka i historyka sztuki w zakresie
choreografii). Autorka artykułów i prac zbiorowych o tańcu, członek Polskiego Forum Choreologicznego.
Ukończyła w 2013 roku Studia doktoranckie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Ciągle uczestniczy
w licznych warsztatach podnosząc swoje kwalifikacje zawodowe w Rosji, Polsce i poza granicami.
Posiada uprawnienia instruktora rekreacji ruchowej Reebok University.
Od ponad 20 lat jest choreografem w teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie i wykładowcą dyscyplin
choreograficznych w Policealnym Studium aktorskim im. A. Sewruka. Prowadzi fakultatywne zajecia
"Taniec" na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-mazurskiego. Współpracuję również z
wydziałem aktorskim Uniwersytetu pedagogicznego im. A.Gercena i Rosyjskim Instytutem Sztuk
Scenicznych w Sankt-Petersburgu.
Robiła choreografie do spektakli w Olsztynie, Bydgoszczy, Krakowie, Kielcach, Słupsku. Pomysłodawca,
reżyser i choreograf „serialu teatralnego” „Muzyczne abecadło” podczas którego zawiązała pierwszą i
kontynuowaną po dziś współpracę z Filharmonią Warmińsko-mazurskiej im. F. Nowowiejskiego,
szkołami muzycznymi i zespołami z regionu. Prowadziła zajęcia dla uczestników Studium Teatralnego
przy Towarzystwie Kultury Teatralnej i Teatrze Jaracza i liczne warsztaty.
Specjalizuje sie w rożnych technikach (taniec klasyczny, jazzowy, historyczny, ludowy). Z Pracownią
Tańca PRYZMAT Fundacją tańca i sztuki Artoffnia współpracuje od roku 2011 w zakresie warsztatu
tańca klasycznego, jazzowego, historycznego, realizując również wspólne projekty. Prowadzi autorskie
zajęcia z grupą Bodybalet. Niejednokrotnie zapraszana jako jurorka na taneczne i aktorskie konkursy i
festiwale.
W latach 2018-2020 współpracowała z Instytutem Muzyki i Tańca w zespole redaktorskim nad projektem
„Polska Kronika Tańca”.
Ukończyła Akademię Psychologii Sportu (2023), przekształcając swoje wieloletnie, jeszcze z czasów
szkoły średniej zafascynowanie psychologią, w nową ścieżkę zawodową pracując nad projektem
dostosowania narzędzi psychologii sportu do potrzeb zawodowych i amatorskich zespołów, tancerzy i
aktorów i studentów szkół artystycznych pod kierunkiem Prof. Artura Poczwardowskiego. Podczas
studiów w ramach praktyk przygotowała i poprowadziła jeden z cyklu online warsztatów „Jak wspierać
dziecko w sporcie” dla sportowych rodziców klubu RKAthletics Roberta Korzeniowskiego.
Odpoczywa za rękodziełem, szyciem i książkami, rekreacyjne uprawiając bieganie, pływanie i ćwicząc
jogę.

Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

has been added to the cart. View Cart
Skip to content