Serdecznie zapraszamy na warsztaty w Łomży i Sejnach z Tatianą Asmołkova w ramach projektu "Taniec! Na szczęście!"
O PROJEKCIE
Podczas warsztatu uczestnicy poznają w teorii i praktyce dawne tańce europejskie z epoki późnego średniowiecza i renesansu. Na podstawie zapisów ze zbiorów Johna Playforda i innych źródeł, po omówieniu historii i praktyki tańca, grupa nauczy się choreografii z tych okresów.
Taniec od zawsze pełnił funkcję integracyjną, sprzyjając nawiązywaniu relacji. Jest to również okazja do ruchu dla uczestników. Proste kroki i układy choreograficzne tańców dawnych zapewniają dobrą zabawę dla wszystkich, bez względu na wiek, płeć i poziom przygotowania tanecznego.
Uzupełnienie zajęć o ciekawe historie i materiały z zakresu historii strojów oraz tradycji tanecznej sprawi, że choreografie dłużej pozostaną w pamięci uczestników. Podczas zajęć korzystamy z nagrań muzycznych w wykonaniu zespołów muzyki dawnej.
Miejsce i czas
Łomża -Miejski Dom Kultury - Dom Środowisk Twórczych w Łomży
11 października
godz. 16.00 - grupa młodsza (dzieci w wieku do 8 lat)
godz. 17.15 - grupa starsza (dzieci w wieku powyżej 8 lat)
Sejny -Biała Synagoga w Sejnach
12 października
godz. 17:oo- grupa: dorośli
ZAPISY
Zapraszamy do zapisów korzystając z formularzy zapisów poniżej.
*Zapisy na warsztaty równoznaczne są z akceptacją REGULAMINU
O PROWADZĄCEJ
Przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku 5 lat. Pochodzi z Sankt-Petersburga. W wieku 10 lat los sprawił, że trafiła do prężnie działającego zespołu tańca, korzystającego ze wszystkich istniejących na ten czas technik i współpracującego z wybitnymi rosyjskimi choreografami. Pozostała w zespole 15 lat. Już tam rozpoczęła praktykę instruktora, studiując równocześnie w College Kultury i Sztuki na wydziałach pedagogiki tańca i reżyserii (dyplom pedagoga tańca). Przez 5 lat kierowała założonym przez siebie Teatrem Mody i Tańca Liceum Kultury tradycyjnej. Współpracowała jako tancerka również z grupą tańca estradowego „Wenecja"(Rosja) i Cirkus Krone Balet (Niemcy). W międzyczasie ukończyła Sankt-Petersburską Państwowa Akademie Kultury (dyplom choreografa) gdzie po ukończeniu pracowała jako wykładowca tańca historycznego i Katedrę Teorii i Historii Sztuki Akademii Baletu Rosyjskiego im. A. J. Waganowej (dyplom krytyka i historyka sztuki w zakresie choreografii). Autorka artykułów i prac zbiorowych o tańcu, członek Polskiego Forum Choreologicznego. Ukończyła w 2013 roku Studia doktoranckie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Ciągle uczestniczy w licznych warsztatach podnosząc swoje kwalifikacje zawodowe w Rosji, Polsce i poza granicami. Posiada uprawnienia instruktora rekreacji ruchowej Reebok University. Od ponad 20 lat jest choreografem w teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie i wykładowcą dyscyplin choreograficznych w Policealnym Studium aktorskim im. A. Sewruka. Prowadzi fakultatywne zajecia "Taniec" na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-mazurskiego. Współpracuję również z wydziałem aktorskim Uniwersytetu pedagogicznego im. A.Gercena i Rosyjskim Instytutem Sztuk Scenicznych w Sankt-Petersburgu. Robiła choreografie do spektakli w Olsztynie, Bydgoszczy, Krakowie, Kielcach, Słupsku. Pomysłodawca, reżyser i choreograf „serialu teatralnego” „Muzyczne abecadło” podczas którego zawiązała pierwszą i kontynuowaną po dziś współpracę z Filharmonią Warmińsko-mazurskiej im. F. Nowowiejskiego, szkołami muzycznymi i zespołami z regionu. Prowadziła zajęcia dla uczestników Studium Teatralnego przy Towarzystwie Kultury Teatralnej i Teatrze Jaracza i liczne warsztaty. Specjalizuje sie w rożnych technikach (taniec klasyczny, jazzowy, historyczny, ludowy). Z Pracownią Tańca PRYZMAT Fundacją tańca i sztuki Artoffnia współpracuje od roku 2011 w zakresie warsztatu tańca klasycznego, jazzowego, historycznego, realizując również wspólne projekty. Prowadzi autorskie zajęcia z grupą Bodybalet. Niejednokrotnie zapraszana jako jurorka na taneczne i aktorskie konkursy i festiwale. W latach 2018-2020 współpracowała z Instytutem Muzyki i Tańca w zespole redaktorskim nad projektem „Polska Kronika Tańca”. Ukończyła Akademię Psychologii Sportu (2023), przekształcając swoje wieloletnie, jeszcze z czasów szkoły średniej zafascynowanie psychologią, w nową ścieżkę zawodową pracując nad projektem dostosowania narzędzi psychologii sportu do potrzeb zawodowych i amatorskich zespołów, tancerzy i aktorów i studentów szkół artystycznych pod kierunkiem Prof. Artura Poczwardowskiego. Podczas studiów w ramach praktyk przygotowała i poprowadziła jeden z cyklu online warsztatów „Jak wspierać dziecko w sporcie” dla sportowych rodziców klubu RKAthletics Roberta Korzeniowskiego. Odpoczywa za rękodziełem, szyciem i książkami, rekreacyjne uprawiając bieganie, pływanie i ćwicząc jogę.
Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca