REZYDENCJA CHOREOGRAFICZNA  OMARA KARABULUT I KATARZY KANI W WĘGORZEWIE 

O PROJEKCIE

W dniach 16-22. września w Węgorzewskim Centrum Kultury odbędzie się rezydencja choreograficzna Omara Karabulut i Katarzyny Kani. Artyści to laureaci konkursu otwartego. Podstawowym celem rezydencji jest rozwijanie praktyki choreograficznej, która bada relacje między tym, co ludzkie i nie-ludzkie, w kontekście współistnienia, bliskości i symbiozy. Częścią rezydencji będzie spotkanie z lokalną społeczności w postaci warsztatów tanecznych, o których więcej informacji TUTAJ.

O REZYDENCJI

Punktem wyjścia rezydencji będzie rozwijanie praktyki choreograficznej, która w przyszłości stanie się osią spektaklu. Praktyka ta wchodzi w relację z nieantropocentrycznym punktem widzenia, nawiązując do tego, co nie-ludzkie, aby paradoksalnie zgłębić, czym jest "ludzkość" w kontekście wspólnoty, solidarności i symbiozy.
Rezydencja będzie fundamentem dla przyszłej produkcji spektaklu, jednocześnie stwarzając przestrzeń do eksperymentowania z nowymi formatami performatywnymi.
Czy bliskość może być destrukcyjna? Czy może stać się strategią przetrwania?

Warsztaty w ramach rezydencji

Otwarty warsztat dla młodzieży -18.09.2024, godz. 17.00, Węgorzewskie Centrum Kultury, ul. Bema 14, 11-600 Węgorzewo

Więcej informacji TUTAJ 

 

 

 

REZYDENCI

Omar Karabulut (on/jego) jest Polakiem z kurdyjskimi korzeniami. Tancerz, performer, choreograf i nauczyciel akademicki żyjący pomiędzy Polską a Belgią. Jego doświadczenie opiera się głównie na praktykach ruchowych, które w swojej idei koncentrują się na poszerzaniu granic ciała i przestrzeni. Ostatnie lata, koncentruje się na pogłębianiu praktyk choreograficznych zagłębiających się w temat bliskości w kontekście współistnienia. Poszukiwania te przyjmują nie-antropocentryczny punkt widzenia i skupiają się wokół relacji ciała ludzkiego i nie-ludzkiego. Omar jest absolwentem Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, jest także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz stypendystą Prezydenta Miasta Ełk w dziedzinie muzyka i taniec. Zrealizował wiele projektów pod szyldem Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca tj. “Scena dla tańca”; “Przestrzenie Sztuki”, jak również Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego tj. “Teatr Polska”, “OFF Polska”, “The best OFF”. Jest freelancerem, realizuje projekty artystyczne, uczy w Zakładzie Tańca na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Występował, prowadził warsztaty między innymi w Polsce, Chinach, Indiach, Izraelu, Turcji, Belgii, Holandii.

Kasia Kania (ona/jej) jest choreografką i performerką. Wciela się również w rolę dramaturżki procesów choreograficznych oraz nauczycielki akademickiej. Mieszka i pracuje między Polską a Niemcami. Jej zainteresowania skupiają się na teorii i praktyce tzw. "poszerzonego" myślenia o choreografii, czyli strategiach obserwacji i budowania ruchu/relacji, które pogłębiają nasze rozumienie świata. Od wielu lat praktykuje i bada sposoby myślenia i działania kolektywnego, mediacji oraz inkluzywnych metod komunikacji w grupie. Skupia się na badaniu protokołów wykonywania, prezentowania i obserwowania, a także strukturyzuje swoje projekty wokół pojęcia "dramaturgii feministycznej". Swoją wiedzę zdobyła w instytucjach akademickich, takich jak Wydział Teatru Tańca w Bytomiu oraz Instytut Teatrologii Stosowanej, na wydziale Choreografii i Performansu w Giessen, Niemczech. Współpracuje z różnymi grupami artystycznymi i kolektywami takimi jak m.in.: Rotterdam Presenta, Polka Dot Foundation, Christians: Schwenk Collective, Plenum Osób Opiekujących Się, Przestrzeń Wspólna.

Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

has been added to the cart. View Cart
Skip to content