ZAPRASZAMY NA BEZPŁATNE WARSZTATY Z OMAREM KARABULUT I KATARZYNĄ KANIĄ W RAMACH REZYDENCJI ARTYSTYCZNEJ 

O WARSZTATACH

Zapraszamy mieszkańców Węgorzewa na wyjątkowy warsztat, będący częścią rezydencji artystycznej Przestrzenie Sztuki Taniec Białystok. W ramach tego wydarzenia wspólnie będziemy eksplorować pojęcie „bliskości” w relacjach między nami a otaczającym nas światem.

Podczas warsztatu uczestnicy będą mieli niepowtarzalną okazję uczestniczyć w praktyce ruchowej, rozwijanej przez artystów-rezydentów w trakcie procesu twórczego. To niezwykła szansa, aby poznać taniec z nowej perspektywy. Uczestnicy będą mieli okazję zbadać jak ruch ciała może współgrać z otaczającą nas naturą i materią. To wyjątkowe doświadczenie, które nie tylko pobudzi zmysły, ale także może wnieść nową jakość do codziennego życia.

Warsztat skierowany jest do osób powyżej 15. roku życia i odbędzie się w Węgorzewskim Centrum
Kultury lub, w zależności od pogody, na świeżym powietrzu. Serdecznie zapraszamy do wzięcia
udziału. Dołącz do nas i odkryj nowe wymiary ruchu oraz tanecznej ekspresji!

MIEJSCE I CZAS

  • WĘGORZEWO

Otwarty warsztat dla młodzieży (15+) -18.09.2024, godz. 17.00, Węgorzewskie Centrum Kultury, ul. Bema 14, 11-600 Węgorzewo

ZAPISY

Zapisy dokonywane za pomocą formularza dostępnego poniżej:

Zapisy na warsztaty równoznaczne są z akceptacją REGULAMINU 

PROWADZĄCY

Omar Karabulut (on/jego) jest Polakiem z kurdyjskimi korzeniami. Tancerz, performer, choreograf i nauczyciel akademicki żyjący pomiędzy Polską a Belgią. Jego doświadczenie opiera się głównie na praktykach ruchowych, które w swojej idei koncentrują się na poszerzaniu granic ciała i przestrzeni. Ostatnie lata, koncentruje się na pogłębianiu praktyk choreograficznych zagłębiających się w temat bliskości w kontekście współistnienia. Poszukiwania te przyjmują nie-antropocentryczny punkt widzenia i skupiają się wokół relacji ciała ludzkiego i nie-ludzkiego. Omar jest absolwentem Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, jest także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz stypendystą Prezydenta Miasta Ełk w dziedzinie muzyka i taniec. Zrealizował wiele projektów pod szyldem Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca tj. “Scena dla tańca”; “Przestrzenie Sztuki”, jak również Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego tj. “Teatr Polska”, “OFF Polska”, “The best OFF”. Jest freelancerem, realizuje projekty artystyczne, uczy w Zakładzie Tańca na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Występował, prowadził warsztaty między innymi w Polsce, Chinach, Indiach, Izraelu, Turcji, Belgii, Holandii.

Kasia Kania (ona/jej) jest choreografką i performerką. Wciela się również w rolę dramaturżki procesów choreograficznych oraz nauczycielki akademickiej. Mieszka i pracuje między Polską a Niemcami. Jej zainteresowania skupiają się na teorii i praktyce tzw. "poszerzonego" myślenia o choreografii, czyli strategiach obserwacji i budowania ruchu/relacji, które pogłębiają nasze rozumienie świata. Od wielu lat praktykuje i bada sposoby myślenia i działania kolektywnego, mediacji oraz inkluzywnych metod komunikacji w grupie. Skupia się na badaniu protokołów wykonywania, prezentowania i obserwowania, a także strukturyzuje swoje projekty wokół pojęcia "dramaturgii feministycznej". Swoją wiedzę zdobyła w instytucjach akademickich, takich jak Wydział Teatru Tańca w Bytomiu oraz Instytut Teatrologii Stosowanej, na wydziale Choreografii i Performansu w Giessen, Niemczech. Współpracuje z różnymi grupami artystycznymi i kolektywami takimi jak m.in.: Rotterdam Presenta, Polka Dot Foundation, Christians: Schwenk Collective, Plenum Osób Opiekujących Się, Przestrzeń Wspólna.

Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

Przejdź do treści